פסיכולוגיה הפוכה

Comments · 258 Views

אנשים עקשנים: אדם עקשן הוא אחד, שלא משנה את רעיונותיו או מחשבותיו לפי מישהו אחר ומנסה להוכיח את עצמו, לתקן כל הזמן.

 

הימים האחרונים הם ימי המחלוקות עבור הטוליווד . כמעט בכל סרט אחר, כמעט בכל סרט יש מחלוקת כזו או אחרת. האחד קשור לקסטה, בעוד שאחר קשור לאזור, והשני לדת. אבל באופן מפתיע המחלוקת מתחילה ימים ספורים לפני יציאת הסרט ובאופן מפתיע יותר זה הופך לשיחת העיר. הדיבור הזה בקרב ההמונים יוצר יותר סקרנות לדעת על מה בדיוק המחלוקת. כתוצאה מכך, יש עומס מטורף של  https://www.alhasapa.co.il/%D7%93%D7%A8_%D7%98%D7%9C_%D7%A7%D7%A0%D7%91 המעריצים וגם של הסקרנים, בבתי הקולנוע בימים הראשונים לאקרנים של הסרט. זה מביא אוספים ענקיים והסרט נחשב כלהיט סופר.

 

למרות שערוצי מדיה מדברים ללא הרף על סוגי מחלוקות אלה כפרסומות בחינם לסרטים, בפסיכולוגיה אנו קוראים לזה פסיכולוגיה הפוכה.

 

פסיכולוגיה הפוכה היא טכניקה של כיפוף מוח ליצירת רושם למישהו שאתה רוצה תוצאה מסוימת, כשלמעשה אתה רוצה את ההיפך. זה גורם לך להשפיע על מחשבות של אחרים לעשות שינוי מבלי להיות ישיר ולכן הם שומרים על האחריות לבצע את השינוי הזה. בשימוש חיובי או בשימוש שלילי, זהו סוג של מניפולציה של דפוס מחשבה של מישהו שמסיק תוצאות של שינוי חזוי עם היעדר השפעה נראית לעין. זה גם מוגדר כאומר לאדם משהו שהוא הפוך ממה שאתה רוצה שהוא יעשה או יאמין. זה מתואר כ"אנשים מגיבים בכיוון הפוך או הפוך ממה שאומרים להם" על ידי הפסיכולוג הגרמני אדורנו והורקהיימר , אשר נבדק והוכח בסוף שנות ה-70.

 

ניתן להשתמש בפסיכולוגיה הפוכה ב

 

  1. מערכות יחסים: גברים מתלוננים לעתים קרובות שנשים תמיד אומרות את ההיפך ממה שהן חושבות. אולי נשים פשוט מתוכנתות מראש להיות פסיכולוגיות הפוכה? אם אתה חושב שבן הזוג שלך כל הזמן אומר את ההיפך ממה שהיא מרגישה, אולי תנסה להשתמש באותו מושג לטובתך.

 

  1. בעבודה : בעבודה פסיכולוגיה הפוכה יכולה להוביל למשרד הפינתי, להעלאות שכר או אפילו לקידום. זה שימושי במיוחד אם אתה עוסק במכירות מכל סוג שהוא. אתה יכול להפעיל את זה על הלקוחות והלקוחות שלך. הרעיון הוא בעצם לגרום ללקוחות שלך להתעניין מיד על ידי לגרום להם להאמין שהם בהחלט זקוקים למוצר או לשירות שלך. שהחיים שלהם פשוט לא שלמים בלעדיו. כמו כן, על ידי שימוש בטכניקה זו כדי לגרום ללקוחות שלך לחשוב שההפסד שלך הוא הרווח שלהם, או שיש לך הרבה יותר מה להפסיד מהם, פתאום נראה להם שאתה עושה להם טובה וגורם להם להוט הרבה יותר לסגור את העסקה. טכניקה זו יכולה להגביר את הפרודוקטיביות והמכירות.

 

  1. כהורים: עובדה ידועה היא שילדים ידועים לשמצה בכך שהם מחכים שתגיד להם משהו ואז עושים בדיוק ההפך. אף אחד לא יודע למה, אבל ילדים מצליחים לעשות את ההפך ממה שהם יודעים שמצפים מהם; ייתכן מאוד שזו גרסה של פסיכולוגיה הפוכה בפני עצמה! אז, בהיותך ההורה המבריק שאתה, נסה להפעיל קצת פסיכולוגיה הפוכה משלך. בכך שתגידו לילדים שלכם את ההיפך ממה שאתם רוצים שהם יעשו, הם עשויים (לאחר שהיו מעט מבולבלים) לעשות בדיוק מה שאתם רוצים שהם יעשו. עם זאת, חשוב לזכור שילדים הם יצורים קטנים שאפשר להשפיע עליהם. השתמש רק בפסיכולוגיה הפוכה בנסיבות מיוחדות והימנע משימוש בה בדרכים שעלולות לפגוע בהבנה או בהערכה העצמית של ילדך.

 

אז מה, ומתי, היא הדרך הטובה ביותר להשתמש בפסיכולוגיה הפוכה על הילדים שלך? בואו נסתכל:

 

  • אל תשתמש בפסיכולוגיה הפוכה כבחירה ראשונה. השתמש בו במשורה אם כל השיטות האחרות נכשלות.

 

  • השתמש בצורה חיובית ולא בצורה שלילית. חיובי: ספר לילדך מה עליה לעשות, במקום מה אסור לעשות. שלילי: ספר לילדך שהיא כנראה לא יכולה לעשות יותר טוב. למרות שזה עשוי לדרבן ילד ללמוד קשה יותר, סביר באותה מידה שהילד יאמין לך ויוותר. והתחושה הזו יכולה להימשך כל החיים.

 

  • הציעו לילדכם בחירה, כדי שירגיש עצמאי. לדוגמה, אם הוא מסרב להתרחץ, אמור, "בסדר, אז אם זמן האמבטיה נגמר, הגיע הזמן לישון."

 

  • אתגר את ילדך במקום להוציא פקודות. לדוגמה, אמור, "אני בטוח שאני יכול לסיים את הירקות שלי לפני שתסיים את שלך."

 

  • השתמש במערכת תגמול חיובית. לדוגמה, הכינו "צנצנת פרסים" לכל ילד והכניסו מטבע בכל פעם שהוא עושה מטלה או מתנהגים כמו שצריך. חלקו את כספי הפרס באופן קבוע (יומי, שבועי וכו'). נסו להימנע מתחרות בין אחים.

 

  • הישארו רגועים והימנעו מלהגיב רגשית כאשר ילדיכם מתנהגים בצורה לא נכונה או עקשנים. אובדן הנפש שלך מכין את הבמה למצב ללא ניצחון.

 

אנשים שנגדם ניתן להשתמש ביעילות בפסיכולוגיה הפוכה:

 

  1. נרקיסיסטים: נרקיסיסטים הם האנשים שלמעשה רק חושבים על העצמי שלהם ולא אכפת להם מאחרים. בהקשר של חשיבה על העצמי שלהם, הם מתבודדים מהחברה ומהעולם וחייהם נבלעים בסביבה שבה יש רק בדידות. לכן נמנעת מהם אהבה, טיפול שבעצם, הם חייבים לקבל וזה בתו https://www.alhasapa.co.il/%D7%93%D7%A8_%D7%98%D7%9C_%D7%A7%D7%A0%D7%91 רו מוביל אותם לאבד את הביטחון העצמי שלהם. ניתן להשתמש בפסיכולוגיה הפוכה ביעילות נגד אנשים אלה, הסיבה לכך היא שהם מתרגשים בקלות ונוטים לעבוד בצורה הפוכה.

 

  1. האנשים בעלי ביטחון עצמי מופרז: לאנשים מסוג זה יש כל כך הרבה אמונה בעצמם שהם חושבים שהם בסופו של דבר הטובים ביותר וכל מה שהם עושים הוא מדויק. הם מוצאים שזה חסר תועלת לקבל הצעות ועצות מאחרים. אנשים כאלה הם למעשה טיפשים אינטליגנטים ועל ידי שימוש בטכניקה של פסיכולוגיה הפוכה כל אחד יכול בקלות להשתמש בהם לטובתו.

 

  1. אנשים עקשנים: אדם עקשן הוא אחד, שלא משנה את רעיונותיו או מחשבותיו לפי מישהו אחר ומנסה להוכיח את עצמו, לתקן כל הזמן. אפשר להשתמש בפסיכולוגיה הפוכה נגד אנשים מהסוג הזה, כי הם חושבים שהם נכונים ושאר העולם לא בסדר. אם אתה רוצה לעשות את העבודה שלך, מאדם עקשן, אתה יכול לעשות את זה על ידי, לתמוך בדעותיו ולהשתמש בהם כדי לבצע את העבודה שלך.

 

  1. האנשים שיש להם פחות כוח רצון: אותם אנשים שיש להם פחות כוח רצון מתעצבנים בקלות והם לגמרי מאמינים במה שאומרים להם, הם מקבלים עצות מאנשים רבים לפני שהם ניגשים לכל החלטה. בניגוד זה הם מתבלבלים ומבצעים החלטות שגויות. כך הם יכולים לשמש גם על ידי פסיכולוגיה הפוכה.

 

 
Comments